Anlaşma sonrası ilk temas: Erdoğan Pezeşkiyan ile görüştü

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede İran ile ABD arasında varılan mutabakat ele alındı. ANLAŞMA SONRASI İLK TEMAS İran ile ABD arasındaki savaşın sona erdirilmesi için tarafların mutabakata varmasının ardından Erdoğan, Pezeşkiyan ile gerçekleştirdiği görüşmede anlaşmadan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan – AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığından yapılan açıklamada Erdoğan-Pezeşkiyan görüşmesine dair şu detaylar paylaşıldı: “Liderler, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu, Türkiye olarak sürecin barışla…

İsviçre’de tarihi zirve: ABD ve İran 10 yıl sonra aynı masada, ancak mesafeler korundu

  Luzern Gölü’nün sakin atmosferi, bugün küresel diplomasinin en yüksek gerilimine ev sahipliği yapıyor. ABD ve İran heyetlerinin, savaş sonrası normalleşme ve bölgesel güvenlik başlıklarını ele almak üzere Bürgenstock’ta gerçekleştirdiği zirve, tarafların aynı salonda bulunmasına rağmen diplomatik mesafeyi koruduğu “soğuk bir başlangıca” sahne oldu. 10 Yıllık Aranın Ardından Gelen İlk Temas İki ülke arasında imzalanan mutabakat zaptının ardından tetiklenen bu yeni süreç, 10 yıl sonra bir ilki temsil ediyor. Görüşmeler; bölgesel istikrar, ekonomik yaptırımların geleceği ve savaş sonrası dönemin mimarisini şekillendirmeyi hedefliyor. ABD heyetine Başkan Yardımcısı JD Vance liderlik ederken, İran tarafını Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf ve Dışişleri Bakanı…